Adresas: 
Bitininkų g. 19, Kaunas
Tel.: 37-420165

El. paštas: 
ldboruzele@gmail.com
Internetinė svetainė: 
http://www.ld-boruzele.lt

Priklausomybė: 
Savivaldybės
Įstaigos tipas: 
Ikimokyklinio ugdymo mokykla

Mokymo kalbos: 
lietuvių
Mokymo formos: 
Dieninė

Savivaldybė:
Kauno apskr. Kauno m. sav.
Ugdomoji veikla

Naujas požiūris į ikimokyklinę vaikų ugdymo įstaigą atsispindi besikeičiančioje darželio paskirties sampratoje: nuo dirbančių tėvų vaikų "saugojimo" vietos prie įstaigos, kurioje vaikui padedama v i s a p u s i š k a i atsiskleisti ir ateityje tapti atsakingu ir visuomenišku žmogumi. Ikimokyklinis ugdymas yra pirmasis organizuoto švietimo laiptelis, kurio paskirtis talkinti šeimai, užtikrinant vaiko socialinį saugumą, tenkinti jo individualius poreikius, sudaryti sąlygas individo identifikacijai, asmenybės raiškai, kūrybiškumui, socializacijai, padėti perimti tautos kultūros pagrindus, pasiekti mokyklinę brandą. Lopšelio-darželio „Boružėlė“ ikimokyklinio ugdymo turinys sudarytas remiantis šiais principais: humaniškumo, demokratiškumo, aktyvumo, individualumo, tęstinumo.

 

Ikimokyklinio ugdymo tikslas – atsižvelgiant į pažangiausias mokslo ir visuomenės raidos tendencijas, kurti sąlygas padedančias vaikui tenkinti prigimtinius, kultūros, taip pat ir etninės, socialinius, pažintinius poreikius.

Mes nesame kategoriški vienos ar kitos pedagoginės teorijos propaguotojai. Manome, kad gera pedagogų komanda, naudodamasi solidžiomis teorinėmis žiniomis, praktiniais įgūdžiais, sugebėjimu įdėmiai stebėti bei vertinti ir jausdama neveidmainišką meilę vaikams turi nuolat kurti jų raidai palankią, "vedžiojimo už rankelės" nevaržomą aplinką. Šiuo požiūriu mums artima vaiko gyvenimiška patirtimi grindžiama situacijos pedagogika, kurios dėmesio centre yra vaikas - su savo poreikiais ir individualiais gebėjimais. Mes įtraukiame vaikus į įvairiapusę ugdomąją veiklą, atskleidžiančią ir plėtojančią jų gebėjimus. Būdami savarankiškos ir sąmoningos asmenybės, mūsų vaikai iš savo aplinkos "atsineša" individualius poreikius, patirtį, išgyvenimus, baimes ir džiaugsmus, kurie išryškėja pokalbiuose su kitais vaikais bei mokytojais ir tampa darželio kasdienybės dalimi. Vaikų veiklą įprasmina nuolat vykstantys ilgalaikiai projektai. Laisvųjų žaidimų metu auklėtojos sąmoningai susilaiko nuo aktyvaus vadovavimo.


Šiame darželyje vaikus siekiame ugdyti visapusiškai. "Visapusiškai" mums reiškia, jog suvokiame save ir savo ugdytinius kaip neatsiejamą dalį pasaulio, kurį turime jausti visais savo pojūčiais ir vertinti blaiviu protu, kad galėtume prisiimti atsakomybę už tai, kas pasaulyje vyksta ir už mūsų veiksmus jame. Daugelio darželyje patirtų dalykų vaikas negali pasiimti į rankas ir parsinešti namo. Vis dėlto, jis čia sužino ir išmoksta labai daug – čia ugdomi gebėjimai, suteiksiantys stiprybės tolimesniam gyvenimui.

 

Lopšelyje – darželyje „Boružėlė“ didelis dėmesys skiriamas vaikų sveikatos kompetencijos ugdymui. Kūno kultūros pedagogė rūpindamasi vaikų sveikatos ugdymu, fizinės veiklos metu taiko įvairius netradicinius kūno kultūros metodus didinančius ir palaikančius vaikų organizmo darbingumą, mažinančius psichologinį nuovargį, gerinančius vaikų fizinę būklę. Specialistė parenka veiklos būdus, suteikiančius vaikams kuo daugiau teigiamų emocijų, skatinančius bendradarbiavimą, draugiškumą ir pagarbą vienas kitam. Fiziniai pratimai yra parenkami atsižvelgiant į vaikų fizinį išsivystymą ir pasirengimą bei fiziologinius organizmo vystymosi ypatumus. Ypatingas dėmesys skiriamas vaikų atramos – judėjimo sistemai, todėl pedagogė organizuoja specialias veiklas pėdų ir stuburo deformacijų profilaktikai. Tenkinant vaikų fizinio aktyvumo poreikį, kiekvieną užsiėmimą stengiamasi paversti maža švente vaikams.